Deklaracja dostępności strony internetowej
Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie
Zarząd Dróg Powiatowych w Koninie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie.
- Data publikacji strony internetowej: 2020-09-14
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-12-21
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Strona internetowa nie posiada tłumacza języka migowego.
Udogodnienia
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych (Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab lub SHIFT+TAB),
- Istnieje możliwość zmiany kontrastu strony za pomocą ikony Wysoki kontrast. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących,
- Istnieje możliwość zmiany rozmiaru czcionki na stronie za pomocą ikon: A- A+,
- Serwis jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych,
- Strony witryny z łatwością można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych poprawnie wspierających wymienione standardy, takich jak palmtopy, tablety, telefony komórkowe.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-14
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-12-21
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Anna Dudek.
- E-mail: anna.dudek@zdp.konin.pl
- Telefon: 512 526 352
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie
- Adres: ul. Świętojańska 20d, 62-500 Konin
- E-mail: sekretariat@zdp.konin.pl
- Telefon: +48 63 243 02 80
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie przy ul. Świętojańska 20d
Budynek Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie przy ul. Świętojańska 20 d jest parterowy, przystosowany jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Do budynku prowadzą dwa wejścia: wejście główne oraz wejście od strony parkingu.
Osoba niepełnosprawna na wózku inwalidzkim lub niewidoma po wejściu do budynku wejściem głównym powinna skręcić w prawo i udać się do pierwszego pokoju po prawej stronie. Pracownik ZDP po uzyskaniu informacji o rodzaju sprawy poinformuje odpowiednie osoby. Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie pomieszczenia.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.